Terms of service

1 KJØPSBETINGELSER 

Generelt

Disse vilkårene for kjøp og levering ("kjøpsbetingelser") gjelder www.drømmemøbler.no netthandel.

Drømmemøbler.no fører og selger produkter fra utvalgte designere og varemerker. Vi tilbyr et nøye utvalgt sortiment fra noen av de mest trendsettende og nyskapende produsenter fra Europa. 

Kjøpsbetingelsene gjelder alle kjøp og bestillinger som er gjort på nettsiden av kunder bosatt i Norge. 

Kontakt oss gjerne på telefon eller e-post, eller benytt via vårt kontaktskjema om du har spørsmål, Vi svarer raskt!

 

1.1  kontaktinformasjon 

Hovedkontor
Ziani Norge AS
Utsynet 7
1512 Moss
Norge

Butikk / showrom adresse
Drømmemøbler.no
Kongensgate 21
1530 Moss
Norge

 

Selskapsinformasjon
Ziani Norge AS
salg@ziani.no (support Drømmemøbler; support@drommemobler.no)
Tlf 907 00777
Organisasjonsnummer 922708274

 

1.2 Kjøpsavtale

Kjøpsavtalen inngås når du velger å fullføre bestillingen i kassen.
Ordrebekreftelsen genereres automatisk uten manuell gjennomgang, men ettersees av oss personlig før utsendelse av varer. Hvis vi oppdager feil, eller mangler i bestillingen, kontakter vi deg for å håndtere saken videre. Det kan også oppstå en
 reservasjonsfeil, at varen du har bestilt har fått en endret leveringstid, eller andre uforutsette hendelser.

 

1.3 Aldersgrense

Vi inngår kun avtaler med en voksen person (18 år +). 

 

1.4 Priser

Prisene vi har på nettsiden er våre aktuelle priser, inkludert MVA.
Prisjusteringer kan gjøres når som helst uten varsel. Prisene inkluderer ikke fraktkostnader. Fraktkostnader vil bli beregnet ut fra bostad/sone, og lagt til i kassen før du godtar bestillingen. Ved møbelgrupper og store produkter bør det avtales frakt på forhånd. Drømmemøbler har ingen skjulte kostnader, eller gebyr utover pris oppgitt.

 

1.5 Prisfeil

Vi forbeholder oss retten til å justere prisen dersom vi oppdager prisfeil. Vi vil da justere og debitere differansen, eller la deg avbryte kjøpet og motta tilbakebetaling. Vi reserverer oss også for trykkfeil og feil i vår markedsføring, nyhetsbrev og øvrig ekstern kommunikasjon. I disse kanalene gjelder det samme som for åpenbare feilpriser på nettsiden.
 

1.6 Lagerhold og Tilgjengelighet

Drømmemøbler vil lagerføre enkelte varer, men vårt produktutvalg er også basert på kundens bestillingsvalg og opsjoner, som da bestilles etter de spesifikasjoner. Våre leverandører har sine varelager i Europa, slik at vi vil være raske med generell levering. Så snart vi mottar din ordre legger vi en bestilling hos vår leverandør. Hvis leveransen forsinkes, eller hvis produktet ikke lenger er tilgjengelig hos leverandøren, kontakter vi deg via e-post.
 

1.7 Garanti

Drømmemøbler følger våre leverandører og produsentens anbefalinger. De fleste av Drømmemøbler sine produsenter tilbyr utvidede garantier. Du har som kunde to års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven hvis produktet du kjøpte ikke har noen bedre garanti oppgitt i spesifikasjon.
 

1.8 Produktinformasjon

Vi reserverer oss for feil beskrivelse av produktinformasjon på nettsiden. Produktbilder kan avvike fra virkeligheten slik som: farge, materialer og utseende, som skyldes bildekvalitet eller skjerminnstilling.

2 Levering

2 Fraktmetoder

Drømmemøbler benytter Bring til de fleste av våre forsendelser, men også andre transportalternativ ved større forsendelser. Vi tilbyr sikker transport og punktlige sporbare leveringer.

Du kan spore dine forsendelser ved sporingslink du mottar.
Ved spesielle forsendelser avtales dette.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Varene leveres til dør på gateplan eller første hindring. Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør. Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse. Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering. Kjøper må selv håndtere produktemballasje og blir ikke tatt med videre av transportøren.

Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører.

2.1 Transportskade

Transportskader må meldes tilbake til transportør innen 4 timer etter mottak. Hvis ikke kan et krav om erstatning bli avslått hos transportøren.

Dersom varen blir skadet under transport skal dette snarest mulig meldes til transportør. For at vi kan være behjelpelige, send også informasjonen til selger. Send fullstendig melding på eventuelle skader som har oppstått til Transportør og kundeservice@drømmemøbler.no med informasjon om ordrenummer, sporingsnummer på pakken, bilder av skadene og beskrivelse av skaden som har oppstått.

Mottaker må ikke kaste eller ødelegge originalemballasje om det oppdages skjult skade på varen ved utpakking eller montering. Ved skjult skade menes skade som ikke er synlig på varens emballasje.

Det er kjøpers ansvar å kontrollere godset ved mottak.Ved mistanke om skade og synlige skader på  emballasjen ved mottak, så skal kjøper melde dette direkte til den som leverer pakken og be om at skaden registreres i transportselskapets system.

 

2.2 Leveringstid

Ved bestilling der alle produktene er på eget lager, har vi normalt en leveringstid innen på 3-5 dager fra håndtering til ordren leveres. Er produktene ikke på vårt eget lager, legger vi først en bestilling hos vår leverandør / eller fjernlager (forventet levering 2-3 uker). Så snart varene har kommet inn til vårt lager gjelder normal håndteringstid.

2.3 Ordrebekreftelse

Etter din bestillingen er registrert, vil du straks få ordrebekreftelse med informasjon om kjøpet ditt. Deretter blir ditt kort belastet når vare

 

2.4 Utsending

Når bestillingen din er sendt fra Drømmemøbler, vil du motta en sendingsbekreftelse via e-post. I bekreftelsen finner du en sporingslink du kan bruke til å følge bestillingen hele veien hjem til deg eller til ditt nærmeste postkontor. Ditt kort blir belastet når varen er på vei fra vårt varelager.

 Hvis din bestilling blir forsinket, vil du bli varslet via e-post så snart vi har mottatt en ny forventet leveringsdato fra vår leverandør. Det samme gjelder hvis noen av produktene dine skulle være sluttsolgt hos vår leverandør.

2.5 Delleveringer

Bestillingen din kan bli sendt i to eller flere kolli, der deler av ordren ikke er på lager og må bestilles fra leverandøren. I disse tilfellene vil du motta flere leveringer.
I så fall blir dette informert om levering og fremdrift av Drømmemøbler.

 

2.6 Leveringsforsinkelser, erstatningskrav og forsikring

Når bestillingen din har forlatt vårt lager overføres leveringsansvaret til fraktselskapet, og vi kan ikke gi noen leveringsgaranti. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss fra alle krav om erstatning for leveringsforsinkelser forårsaket av våre leverandører eller fraktselskap etter henting på vårt lager. Alle forsendelser er fullt forsikret.

 

2.7 Store forsendelser og ømtålig frakt.

Når du bestiller møbler eller andre produkter som er store/ømtålige, og ikke kan leveres til postkontor/post i butikk tilbyr vi hjemlevering. Varene leveres til dør, innbæring av varene inngår ikke dersom dette ikke er avtalt på forhånd.
Drømmemøbler vil alltid i disse tilfeller ta kontakt med deg for detaljer og forsendelsesalternativer.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Varene leveres til dør på gateplan eller første hindring. Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør. Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse. Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering. Kjøper må selv håndtere produktemballasje og blir ikke tatt med videre av transportøren.

Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører.


2.8 Pakker du ikke henter

Pakke sendt med Bring vil normalt ligge på postkontor/post i butikk i 14 dager etter at den er ankommet. Hvis du ikke henter ut pakken din i løpet av disse dagene, vil den returneres til oss, og vi vil belaste deg for frakt og øvrige kostnader knyttet til uavhentet pakke. Om du angrer bestillingen etter at pakken allerede har blitt sendt fra oss må du hente ut pakken og sende den tilbake til oss, ellers registreres pakken som ikke mottatt og debiteres automatisk.
MERK at ved spesial bestilling så gjelder andre regler. Er din vare bestilt etter spesifikasjon som produsent tilpasser, eksempelvis møbler, så er kjøpet bindende.

3 RETUR & REKLAMASJON​

Drømmemøbler følger alle gjeldende regler og retningslinjer for Norsk lov om forbrukerkjøp.

Er du ikke fornøyd med ditt kjøp, har du 30 dager angrerett fra dagen du mottok bestillingen din. Hvis bestillingen din leveres i flere omganger gjelder datoen for hvert produkt og leveranse.

 

3.1 Angrerett 

3.1.1 Angre en bestilling

Du kan benytte deg av din angrerett dersom bestillingen din ikke er påbegynt, hvor du kan avbestille ordren. Hvis bestillingen din har blitt delvis levert, og du vil bruke angreretten på den delen av bestillingen din som ennå ikke er behandlet, kan du kansellere den delen av bestillingen.
For å avbestille ordren eller fjerne produkter fra bestillingen, vennligst kontakt Drømmemøbler.

 

3.1.2 Angre bestilling etter levering

Hvis du vil bruke din angrerett på en bestilling etter at du har mottatt varer, må du returnere dette til oss på vanlig måte.
Hvis du ikke henter bestillingen, blir den behandlet som en uavhentet pakke i henhold til punkt om «pakker du ikke henter».

 

3.1.3 Godkjent avbestilling

Avbestillingen er ikke godkjent før du mottar en bekreftelse fra oss via e-post eller telefon.

 

3.2 Returer

Ta kontakt med Drømmemøbler før du sender noe tilbake, så vil returbehandlingen gå raskere.

 Du har rett til å pakke ut og kontrollere produktets finish og funksjon. Varene må være i original tilstand og pakket i originalemballasje når de returneres til oss. Merk at originalemballasjen ikke skal brukes som ytteremballasje da produktet kan bli skadet, som kan gi en reduksjon i verdien. Produktet må være i uendret stand, for eksempel ikke montert dersom produktet du bestilte krever montering.

 

3.3 Avdrag for verditap

Vi forbeholder oss retten til å foreta et avdrag for verditap dersom varens tilstand har endret seg i en slik grad at den ikke lenger kan selges til en annen kunde uten å gjøre et avdrag på salgsprisen. Fradraget gjøres på det totale returbeløpet før det refunderes til deg. Vi foretar en vurdering ved hver ordre.

 

3.4 Returkostnad

Drømmemøbler vil sende deg informasjon om returnering, samt returslipp. Returkostnaden du har vil trekkes fra beløpet du krediteres når vi har behandlet din retur hos oss. Hvis du velger å returnere varer uten å bruke vår returslipp, er du selv ansvarlig for frakt og retur. Retursendingen vil da ikke være forsikret, velg en sporbar returmetode og ta vare på kvitteringen.

 

3.5 Retur av store sendinger

For møbler eller andre store gods som krever henting, meld inn din retur til Drømmemøbler. Vi bestiller retur-opphenting via Bring. Kostnaden for retur vil i sin helhet bli belastet kjøper. 

 

3.6 Transportansvar

Transportansvar betyr at du er ansvarlig for at forsendelsen kommer uskadet tilbake til oss. Derfor må du pakke varene ekstra godt inn, slik at de ikke blir skadet i frakt. Om du velger å returnere varer uten vår returslipp må du bruke et fraktalternativ der du kan spore forsendelsen.

 

3.7 Håndteringstid

Vi reserverer oss en håndteringstid på 10 virkedager fra returen din ankommer vårt lager. Dette for å inspisere produktenes tilstand og registrere varene som returneres.

 

3.8 Kreditering

Vi utfører tilbakebetaling når returen din er registrert og godkjent av oss. Det tar normalt 5-10 virkedager før du har pengene på kontoen din. En bekreftelse sendes via e-post, tilbakebetaling gjøres alltid til det samme debetkortet som ble brukt når du fullførte bestillingen.

 

4. Reklamasjon

4.1 Generelle vilkår

Vi følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsregler, noe som betyr at du har to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varene fra Drømmemøbler. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsinstruksjoner følges og at produktet er brukt med normal forsiktighet. Vi kan be om bildebevis som tydelig viser varens feil eller mangel. Ved fraktskader behøver vi også bilder av indre og ytre emballasje. 

Ved en reklamasjon må feilen rapporteres så snart som mulig, eller så snart feilen har blitt oppdaget. 

Ved en godkjent reklamasjon sender kundeservice en forhåndsbetalt returslipp til deg. Når vi har mottatt den reklamerte varen blir feilen undersøkt, deretter sendes en ny vare eller kreditering for denne til deg. Du betaler ingen returfrakt for den reklamerte varen eller frakt for den nye varen.

4.2 Prisavslag ved mangel etter garanti

Dersom det foreligger en mangel som ikke kan rettes og lik vare ikke kan omleveres, har kunden rett på et passende prisavslag. prisavslaget regnes ut slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangefull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

Utmålingen av prisavslaget regner vi ut fra kjøpesummen og varens forventede levetid. Som kunde vil du da få kompensasjon for restverdien av varen etter at nytteverdien er trukket fra.

Håndhevelse av garantien forutsetter at kvittering/dokumentasjon av kjøpet legges frem av forbruker.

 

Ziani Norge AS - Org: 922 708 274