FAQ
HVOR KAN JEG GÅ FOR EN REPARASJON/DEL?
Ta kontakt med ditt salgssted, ikke glem å ta med kvittering og/eller bilde av delen eller problemet.
HVOR LANG TAR DET FØR EN REPARASJON ER UTFØRT?
I løpet av sesongen kan det noen ganger ta opptil 6 til 8 uker før en reparasjon blir utført, i lavsesongen gjøres en reparasjon ofte innen 2-4 uker. I mange tilfeller er vi også avhengige av reservedelslageret. Informer salgsstedet om forventet reparasjonstid.
HVOR KAN JEG SE MØBLENE?
Vi har showrom i Vålerveien 180, men dette gjelder en del av high-end møblene fra Higold, 4SO og Zebra, mens for å holde prisene nede har vi ikke utstilling av Venture Design og Venture Home produktene, som shippes rett fra vårt lager i Sverige og innom vår distribusjonshub her i Norge før den kommer hjem til deg.
HVOR KAN JEG SE HVORDAN MAN VEDLIKEHOLDER HAGEMØBLER?
Alle produkter har anbefalt tilbehør av vedlikeholdsprodukter der du kan lese om produkt og fremgangsmåte. Du kan også kontakte oss og få noen råd.
HVORDAN RENGJØR JEG HAGEMØBLENE MINE?
Vi bruker mange forskjellige materialer til våre hagemøbelkolleksjoner, for de forskjellige materialene er 4SO vedlikeholdsprodukter alltid tilgjengelige. Sjekk med ditt salgssted hvilke rengjørings-/beskyttelsesmidler som er tilrådelig.
HVA ER EGENSKAPER TIL ALLVÆRSPUTER?
Alle putene våre har et trekk av Olefin- eller Sunbrella-stoffer: dette materialet tåler været i lang tid. Putene våre er ikke helt vanntette, så etter kraftig regn kan det ta litt tid før putefyllingene tørker. De værbestandige putene er motstandsdyktige mot UV-stråler, regn/snø og temperaturforskjeller: fugleskitt, (råtnende) løv og andre påvirkninger som ikke er forårsaket av været kan ha en ekkel effekt på hageputene dine. Du kan vaske dem regelmessig for hånd eller vaskemaskin hvis trekkene er avtagbare.
JEG LETER ETTER DELER, HVOR KAN JEG BESTILLE DISSE?
Vi har et bredt utvalg av reservedeler, som du kan bestille via et Drømmemøbler salgssted eller send oss en mail på salg@drommemobler.no
KAN JEG BESTILLE ALLE VARER HOS DRØMMEMØBLER PÅ NETT?
Vi har et stort utvalg av vårt sortiment i vår nettbutikk, men har tilganger til ett enda større sortiment via våre produsenter.
HVOR LENGE HAR JEG GARANTI PÅ HAGEMØBLER?
Vi tilbyr en garanti på våre hagemøbler fra 2-år og opptil 10 års garanti på Hularo flettet. Du finner mer informasjon per produkt, eller spør på salgsstedet ditt hvis du har spørsmål om en garanti.
JEG VIL VÆRE FORHANDLER
Har du en bedrift som ønsker å selge hagemøbler fra Drømmemøbler.no Eller ønsker du å starte en Drømmemøbler butikk? Kontakt oss for mulighetene på salg@drommemobler.no
JEG HAR ÅPNET VAREN MIN, KAN JEG ANGRE PÅ NETTKJØPET?
Ja, du har alltid 14 dagers angrerett på nettkjøp. Når
originalemballasjen er åpnet eller mangler må denne pakkes om, vi trekker derfor fra 25% av kjøpesummen for åpnede varer. Vedlikeholdsprodukter som er åpnet, kan ikke returneres.
JEG HAR MONTERT MIN VARE, KAN JEG BENYTTE MEG AVANGRERETTEN FORTSATT?
Angreretten er alltid 14 dager på nettkjøp. Varen må
være i originalemballasje og salgbar. Dersom du har montert møbelet vil vi derfor måtte selge dette som B-vare, og en får kun tilbake 50% av
kjøpsbeløpet..
DEKKER DERE FRAKTKOSTNADER VED RETUR/ANGRERETT?
Dersom du ønsker å få hjelp til frakt/retur, må du ta kontakt med
butikken og selv dekke kostnaden.
DET ER FEIL PÅ MIN VARE, HVORDAN KAN JEG REKLAMERE PÅDENNE?
Du reklamerer på din vare ved å fylle ut et reklamasjonsskjema som alltid følger leveransen eller be om å få tilsendt et fra ditt utsalgssted.
HVORDAN KAN JEG KJØPE 5 ÅRS GARANTI?
Velg produktet du liker og legg det i handlekurven. Vi tilbyr 2
års garanti som standard. For å endre den til 5 års garanti, kan kontakte oss for dette. Denne tjenesten beskytter deg mot reparasjonskostnader. I tilfelle det oppstår noen feil i løpet av garantiperioden, vil vi reparere eller erstatte produktet ditt gratis.
Garantien dekker ikke vanlig slitasje og skader forårsaket av
feil bruk av produktet.
Vår standard garantiperiode er 24 måneder.
KAN JEG AVBESTILLE MIN ORDRE?
Du har rett til å
avbestille varene fra ditt nettkjøp helt frem til du henter eller får de levert. Ta kontakt med kundeservice så snart som mulig hvis du ønsker å avbestille. For varer som produseres etter dine spesifikasjoner og der disse
varene allerede er gått i produksjon, vil det beregnes et avbestillingsgebyr på opp til 50% av kjøpesum. Ønsker du å avbestille en butikkordre må du ta kontakt med din butikk.
LEVERER DERE TIL HELE NORGE?
Vi leverer over hele Norge (og Norden) med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vareleveransen hjem til deg skal derfor gå ganske greit, med mindre du bor på en øy uten fast veiforbindelse eller hytte uten ordentlig vei.
KAN JEG LEIE HENGER HOS DERE?
Nei
LEVERER DERE TIL UTLANDET?
ja, vi leverer møbler i Norden
JEG HAR BESTILTHJEMLEVERING, BÆRER DERE VARENE INN?
Hjemlevering er levert til adresse på gateplan. Innbæring, retur av gamle møbler eller emballasje kan bestilles mot et tillegg i pris. Dette bestilles direkte fra butikken som kjører varene hjem til deg, og kan bestilles når en avtaler
leveringsdato. Evt. kontakt oss på salg@drommemobler.no
JEG HAR KJØPT EN VARE PÅ NETT. KAN JEG REISE RETT TIL VALGTBUTIKK OGHENTE DEN?
Varer som befinner seg på lager leveres på 1-3 uker. Vi avtaler utlevering og du får bekreftelse per e-post når levering er underveis.
VAREN JEG ØNSKER ER BESTILLINGSVARE,ER DEN DA TOM/UTSOLGT I BUTIKKEN?
Nei, ikke nødvendigvis. Dersom en vare er bestillingsvare betyr det at den ikke lagerføres på nettlageret, og at det går fra sentrallager (som da kan ta opp til 8-12 uker) Enkelte butikker kan likevel godt ha denne varen på sitt eget lager. Søk opp lagerstatus i din nærmeste butikk og kontakt oss.
VAREN JEG VIL KJØPE KREVER MONTERING,FØLGER DET MED BRUKSANVISNING?
Ja, det følger med bruksanvisning og/eller monteringsanvisning med alle våre produkter der dette er nødvendig. Dersom du har mistet eller mangler en
monteringsanvisning på et produkt kan du også kontakte en av våre butikker som
kan være behjelpelig med å fremskaffe dette til ditt produkt.
ER DET SAMME PRIS PÅ VARER I DRØMMEMØBLERSIN BUTIKK SOM PÅ NETT?
Ja. Vi har i utgangspunktet samme tilbud og priser i butikk som på vår
nettside, men enkelte ganger i året kan det være kampanjer som kun er tilgjengelig på nett.
JEG FÅR IKKE HANDLET DA BANKKORTETMITT IKKE FUNGERER. ER DET FEIL PÅ NETTSIDEN DERES?
Som regel er betalingsløsningene alltid i orden. Vi aksepterer alle VISA
og MASTERCARD kort, dersom du bruker et annet kort enn dette kan det være
årsaken. Ellers, ta en ekstra titt på om det er dekning på kortet for hele ordresummen. Dersom det fortsatt ikke fungerer kan du enten ta kontakt med
kundeservice eller benytte deg av faktura som betalingsløsning.
Vi bruker også VIPPS og KLARNA. Feiler alle, kontakt oss.
HVOR LANG LEVERINGSTID ER DET?
Leveringstiden avhenger av hvilken vare du kjøper. Bestillingsvarer produseres til deg på bestilling når du handler på nett. Leveringstiden som er oppgitt er et estimat og endringer kan forekomme. Er varen din på nettlager sendes den med første ledige transport til valgt utleveringssted.
Leveringstiden avhenger også av leveringsmåte, om varen sendes med PostNord.
På lager betyr stort sett ca. 3 ukers levering. Venture Design produkter har vi ca. 7-10 virke dager
NÅR ER MIN VARE KLAR TIL Å HENTES?
Når du har fått din ordrebekreftelse er din ordre registrert. Ved PostNord forsendelser får du
sporing pr. SMS så snart den er sendt fra nettlager. For varer som sendes til butikk får du en SMS så snart din vare er ankommet butikken og klargjort for henting eller videre hjemlevering.
HVOR ER MIN VARE? DET ER GÅTT LENGER TID ENN OPPGITT LEVERINGSTID.
Bestillingsvarer produseres til deg på bestilling når
du handler på nett. Leveringstiden som er oppgitt er et estimat, og gitt for
henting i butikk. Leveringstider avhenger av ordreinngang og sesong hos våre
produsenter, og det kan forekomme at ordre går over oppgitt leveringstid. For
hjemleveringer bør man regne en uke ekstra. De fleste av våre butikker får vareleveringer i slutten av uken, og en må derfor regne med leveranse
påfølgende uke. Ellers er det også bare å kontakte oss på kundeservice, så svarer vi deg så raskt vi kan.
JEG ER BEDRIFT, HAR JEG NOEN FORDELER?
Ja, du kan søke om kreditt. En samtale med vår salgsavdeling kan også gi deg volumrabatter og andre fordeler.
Vi bistår også i prosjektering, planlegging og demoer.
HVORFOR BLI KUNDEMEDLEM - MELDE SEG PÅ NYHETSBREV?
Vi ønsker å gi våre lojale kunder den beste fordelen av alt, du får rabatterte priser på unike produkter. For å kunne benytte deg av tilbudene både på nett og i butikk, må du melde deg inn i kundeklubben/Nyhetsbrev. Det er valgfritt å motta mail og sms med tilbud, trender og tips. Medlemsskapet er HELT GRATIS
- GRATIS medlemskap
- Alltid den beste prisen
- Aktuelle nyheter og nytting informasjon i vårt populære ukentlige nyhetsbrev
- Trender og stiltips